Miroslav Pekárek
Jak se liší generace Z a Y
Je to už pár měsíců co jsem popisoval jednotlivé rozdíly mezi generacemi (zde. ...).
GEN „Z“ tvořila v roce 2019 32% celosvětové populace z 7,7 miliard. V polovině minulého roku předstihla GEN „Y“, která má 31,5% podíl.
Kdo je generace Z?
Věk 12-23 – nativní iGenerace Internetu.
Populární skupina využívající většinu dostupných sociálních sítí.
V průměrném věku 14 let aspirující na job být YouTuberem.
Chtějí, aby se jejich vybrané značky shodovaly s jejich osobním postojem.
Schopni vytvářet a rozvíjet alternativní ekonomiky.
Společensky konzervativní.
Ideologicky velkorysý | inspirativní (v oblasti lidského práva, životního prostředí)
Občas ekonomicky rozdělení.
Necítí riziko, ani finanční.
Zajímavé je, jak používají jednotlivá zařízení týdně:

Čas strávený u televize je jeden z ukazatelů, jakým směrem se nová generace ubírá...

Televize pro nové generace není vůbec důležitá, za to sociální sítě jsou ty, kde můžeme hledat nové trendy.

Zde je důležité si uvědomit, že reklamy a jejich zobrazování v rámci digitálních technologií jsou hodně otravné a i zde lze vysledovat, že jsou klienti schopni si platit aplikace, které reklamy omezují a vynechávají.
Zdroj: Miroslav Pekárek, www.paylikeme.com